آکادمی برنامه نویسان مشهد

دوره های آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت در مشهد

آکادمی برنامه نویسان مشهد

دوره های آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت در مشهد

گروه آموزشی برنامه نویسان با پشتوانه تجربه اساتید خود در زمینه برنامه نویسی اقدام به برگزاری دوره های آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت نموده است . هدف نهایی در برگزاری دوره های آموزش برنامه نویسی، آموزش پیاده سازی سیستم های کاربردی در سطوح کاملاً تجاری بوده به نحوی که طبق برنامه ریزی، دانشجو در پایان دوره های آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت علاوه بر تسلط بر مباحث تئوریک و اصول توسعه نرم افزار ، توانائی پیاده سازی یک پروژه را در سطحی بالا را دارا خواهد بود .

  • ۰
  • ۰

آموزش ایجاد اولین برنامه در ASP.Net MVC 5.0

شروع کار با ASP.Net MVC

اولین مرحله : ویژوال استدیو را باز کرده و گزینه  “File” -> “New” -> “Project” را انتخاب کنید.

گزینه ها را مانند شکل زیر انتخاب کنید:

بعد از اینکه برروی Ok کلیک کردید پروژه ایجاد می شود. حال solution را برای دیدن پروژه باز کنید که در آن ۳ پوشه خالی  Model , Controllers و Views  دیده می شودکه به ترتیب مکان قرار گیری کنترلر ، مدل  و ویو های پروژه است

همچنین یک پوشه با نام App_Start که برخی فایل ها مانند RouteConfig.cs در آن قرار دارد که مکان نوشتن Route(مسیر) پیش فرض برای اپلیکشن MVC است.

بعد از باز کردن فایل RouteConfig.cs  کد های زیر در آن دیده می شود.

مسیر تعریف شده در بالا به صورت پیش فرض در هر پروژه MVC  قرار دارد.شما می توانید با توجه به نیاز آن را تغییر دهید. حال می خواهیم یک کنترلر را به پروژه اضافه کنیم برای این کار برروی Controllers  راست کلیک کرده و گزینه Add را انتخاب کنید.

گزینه MVC 5 Controller را انتخاب کنید.همچنین در این قسمت انتخاب های بیشتری برای قالب های controller وجود دارد که به Scaffolder Template ها شناخته می شوند که به وسیله آنها می توان  Entity Framework را مستقیما Bind  کرد و همه اکشن متد های مورد نیاز عملیات CRUD را ساخت. فعلا در این مرحله Empty Controller را از لیست قالب ها انتخاب کنید تا اکشن های پایه ای را برای اولین برنامه ایجاد کنیم.

نام کنترلر را در فرم وارد کنید اما هرگز عبارت Controller بعد از نام کنترلر حذف نکنید زیرا یکی از قرار داد های MVC است.

 استفاده از فضای نام System.Web.MVC

هر کلاس در این قسمت از کلاس Controller ارث بری دارد و همچنین شامل یک اکشن پیش فرض با نام Index است.

 

به صورت پیش فرض اکشن نوع ActionResult را بر می گرداند و ما نیاز به افزودن یک View داریم.

نام View و نام اکشن می تواند یکی باشد و یا متفاوت اما باید در پوشه هم نام با کنترلر و در  نهایت در پوشه View  ایجاد گردد.  در صورتیکه نام View  و اکشن یکی است نیاز به تعریف نام View  در هنگام برگرداندن View از اکشن نیست اما در صورتیکه این نام متفاوت است باید نام  در قالب رشته ارسال شود (“نام  “)View .

حال View  را اضافه می کنیم. ۲ راه برای افزودن View وجود دارد.

  • برروی متد اکشن راست کلیک کرده و گزینه Add View را انتخاب کنید.

    یک نام برای View گذاشته و همچنین از template  برای ایجاد View ی نوع دار با استفاده از مدل   و  گزینه layout page را برای استفاده View  از    layout   انتخاب کنید.
  • روش دوم افزودن یک پوشه هم نام با کنترلر به پوشه Views  در سولشن و راست کلیک کردن برروی آن و افزودن View ی مورد نظر به آن است.

    نام View را مشخص کرده و برروی OK کلیک کنید.

صفحه View ایجاد شده با پسوند  cshtml . خواهد بود که از Razor برای رندر کردن صفحه در HTML5 استفاده می کند.

حال یک پیام را در عنوان چاپ می کنیم .

 حال پروژه را اجرا کرده و خروجی حاصل را ببینید.

  • ۹۷/۰۵/۲۲
  • mohamad azari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی